Miniprojecte amb Snap!: Com fer volar un personatge

2019-06-24

Quan vaig començar a aprendre a programar amb blocs de colors m’agradava trobar petits projectes d’exemple. Amb pocs blocs (i dels facilets). És per això que la idea del repte dels 10 blocs em sembla genial.

Se m’ocorre, doncs, aprofitar les Snap!Cards per crear els Snappets (de Snap + Snippets). Un snippet és un trosset de codi reutilitzable. I així, si creo projectets de 10 o menys blocs diferents, es poden fàcilment reutilitzar.

Una cosa que m’agrada molt és “fer volar un personatge”. Ho poso entre cometes perquè (spoiler al canto) el personatge, en realitat no vola… De fet, el personatge de la bruixeta està quiet, però com es mouen els altres objectes (núvol i caseta en aquest cas) sembla que voli. Quines coses, oi?

Projecte "Com fer volar un personatge" a Snap!

Caràtula del projecte Com fer volar un personatge

Ingredients

  • 3 objectes
  • 1 escenari
  • 8 blocs

El primer objecte és la bruixeta, que només té un vestit; el segon objecte és el núvol, que té dos vestits; i el tercer, la caseta, que té quatre vestits. L’escenari té un fons blau. Farem servir un total de 8 blocs diferents, tres de la categoria de control (grocs); tres de la categoria d’aparença (liles); i dos de la categoria de moviment (blau fosc).

Recepta per la bruixeta

  • 2 blocs

Quan es clica la bandera verda, el personatge va a un punt determinat de la pantalla.

Recepta bruixeta

Recepta pel núvol

  • 5 blocs

Quan es clica la bandera verda, aquest personatge fa 3 coses en ordre tota l’estona:

  1. Va a una posició determinada de la pantalla
  2. Llisca d’una punta a l’altra de la pantalla
  3. Canvia al següent vestit

Recepta núvol

Recepta per la caseta

  • 8 blocs

Quan es clica la bandera verda, aquest personatge fa 6 coses en ordre tota l’estona: 1) S’amaga; 2) S’espera un segon; 3) Va a una posició determinada de la pantalla; 4) Es mostra; 5) Llisca d’una punta a l’altra de la pantalla; 6) Canvia al següent vestit

Recepta caseta

Snap!Cards

Si tot just acabes de començar a programar, prova de practicar amb les Snap!Cards.

Snap!Cards

Per aquest projecte del vol animat et seran útils tres cartes d’aparença:

  • Carta 02. Amaga
  • Carta 03. Vestits
  • Carta 09. Anima automàticament

I dos de moviment:

  • Carta 15. Vés a posició concreta
  • Carta 16. Llisca