Tutorial Snap! Resum

2016-08-27

Recapitulem, que hem fet moltes coses des de la primera pràctica! El nostre primer projecte va ser el del ratpenat volador interactiu. El vam fer en quatre pràctiques:

  • A la primera, vam conèixer alguns blocs de control i moviment per fer moure la fletxa predeterminada.

  • A la segona, vam veure alguns blocs d’aparença i so, i vam canviar la fletxa pel ratpenat.

  • A la tercera, vam trastejar alguns blocs de sensors i operadors per fer que el ratpenat preguntés i respongués en funció de la resposta que donava l’usuari i, finalment…

  • A la quarta pràctica del ratpenat, vam veure els blocs de variables per implementar un marcador de punts al nostre joc.

A més de programar el projecte del ratpenat, hem après a:

  • Dibuixar polígons amb els blocs del llapis
  • Crear els nostres propis blocs
  • Controlar la posició dels objectes amb les coordenades
  • Enviar i rebre missatges per tal de fer aparèixer objectes o fer conversar personatges

Per posar algunes idees de jocs bàsics, hem programat dos petits jocs:

  • Un laberint on qui juga, controla, amb les fletxes del teclat, una abella que ha d’arribar a una flor per polinitzar-la :)

  • Un joc tipus Pong: horitzontal i per a un/a jugador/a

A les dues últimes entrades, sota el nom d’extensions, hem vist:

  • Com fer un Pong multijugador
  • Com afegir nivells al nostre joc bàsic del laberint.

A més, per aprendre a clonar objectes i gestionar vides, hem recuperat un projecte base que teníem a la pràctica de coordenades: el marcianitu i el cometa. Si al projecte base només hi sortia un cometa, en aquesta extensió, en sortiran una bona pila: tants que potser et col·lapsen el navegador…

Hem fet un petit joc de supervivència que tracta d’un marcianitu amenaçat per un cometa que es clona a si mateix. Per fer-lo més realista, li hem posat una caràtula, un menú i unes instruccions.

I fins aquí el resum!