Tutorial Snap! Resum
Recapitulem, que hem fet moltes coses des de la primera pràctica! El nostre primer projecte va ser el del ratpenat volador interactiu. El vam fer en quatre pràctiques:
A la primera, vam conèixer alguns blocs de control i moviment per fer moure la fletxa predeterminada.
A la segona, vam veure alguns blocs d’aparença i so, i vam canviar la fletxa pel ratpenat.
A la tercera, vam trastejar alguns blocs de sensors i operadors per fer que el ratpenat preguntés i respongués en funció de la resposta que donava l’usuari i, finalment…
A la quarta pràctica del ratpenat, vam veure els blocs de variables per implementar un marcador de punts al nostre joc.
A més de programar el projecte del ratpenat, hem après a:
- Dibuixar polígons amb els blocs del llapis
- Crear els nostres propis blocs
- Controlar la posició dels objectes amb les coordenades
- Enviar i rebre missatges per tal de fer aparèixer objectes o fer conversar personatges
Per posar algunes idees de jocs bàsics, hem programat dos petits jocs:
Un laberint on qui juga, controla, amb les fletxes del teclat, una abella que ha d’arribar a una flor per polinitzar-la :)
Un joc tipus Pong: horitzontal i per a un/a jugador/a
A les dues últimes entrades, sota el nom d’extensions, hem vist:
- Com fer un Pong multijugador
- Com afegir nivells al nostre joc bàsic del laberint.
A més, per aprendre a clonar objectes i gestionar vides, hem recuperat un projecte base que teníem a la pràctica de coordenades: el marcianitu i el cometa. Si al projecte base només hi sortia un cometa, en aquesta extensió, en sortiran una bona pila: tants que potser et col·lapsen el navegador…
Hem fet un petit joc de supervivència que tracta d’un marcianitu amenaçat per un cometa que es clona a si mateix. Per fer-lo més realista, li hem posat una caràtula, un menú i unes instruccions.
I fins aquí el resum!